Mi az örök fiatalságod titka?

Edzés

Cikksorozat 

Edzés

1. Mitől leszel formás?

2. Miért kell súlyokat is használnod?

3. Miért kell, hogy erős is legyél?

4. Mi az örök fiatalságod titka?

7

A fiatalságod egyik forrása bizony az izomedzésben keresendő!

Van még egy nagyon lényeges pontja az erő és izomfejlesztésnek, méghozzá a hosszú távú egészségmegőrzés, aminek megalapozását nem lehet elég korán elkezdeni!

Számos tanulmány és kutatás született már azzal kapcsolatban, és ezáltal már alapvető sporttudományos tényként kell tekintenünk arra a megállapításra, hogy a megfelelő izomerő és a minőségi izomtömeg nagyon komoly összefüggést mutat a különböző betegségkockázatokkal, különös tekintettel számos idegrendszeri, mozgásszervi és anyagcsere betegséggel. Magyarán arról van szó, hogy óriási mértékben lehet csökkenteni megannyi krónikus betegségnek a kockázatát megfelelő izomzat fenntartásával! A kielégítő testmozgás pedig az immunrendszerünk erősödése révén az akut megfázások, bakteriális és vírusfertőzések elleni küzdelemben is kiemelt jelentőségű lehet. Szintén tudományos tényként mondható el, hogy az izomedzés mindezek mellett a megfelelő szellemi frissességhez, a jó memóriához is rendkívüli mértékben járul hozzá, valamint az optimális anyagcsere folyamatok működését is elképesztő módon segíti elő.

Sőt, bár hihetetlennek hangzik, a tudomány már azt is bizonyította, hogy a rendszeres erő és izomfejlesztő edzés sejtszinten képes az öregedési folyamatokat lelassítani!

Az izomerő és az izomtömeg egy bizonyos kor felett a természetes biológiai folyamatokból adódóan rohamos léptékben kezd csökkenni, így az ennek megállítására való törekvésnek elengedhetetlennek kellene lennie. Egész konkrétan ez a folyamat már 30 éves kortól elkezdődik, 40 éves kor felett begyorsul, 50 év felett fokozódik, 60 év felett pedig igen jelentős mértékűvé válik!

Sokakban felmerül a kérdés, hogy egy idősebb embernek kell-e egyáltalán edzenie, erőt és izmot építenie. Nem, hogy kell, hanem egyenesen kötelező lenne, méghozzá legalább az előzőekben említett dolgok miatt. És igen, akár 70-80 éves korban is, sőt, egészen az életünk végéig kéne megfelelő izomfejlesztő mozgástevékenységeket végeznünk!

Fényévnyi különbség van egy fitt, erős, izmos idős ember életminősége, és aközött, aki hagyja a testét szó szerint elsorvadni. Az időskori “hanyatlás” nagyon nagy mértékben csökkenthető a megfelelő izomedzéssel!

A legtöbb esetben miért is nem mozognak az idősek? Mert elkezd fájni a térdük, csípőjük, hátuk, és ezért csökkentik a mozgásukat. De a csökkent mozgás hatására mi fog történni? Csökken az izomerő és az izomtömeg. És ez mit fog eredményezni? Még jobban fognak fájni az ízületeik, hiszen nincs izom, ami levegye róluk a terhelést. Ezért hát még kevesebbet mozognak, és szépen lassan, de borítékolhatóan jutnak el a botig, járókeretig, és végül az ágyig. Ez egy ördögi kör, és ez az esetek túlnyomó százalékában megelőzhető lenne a megfelelő izomerő és izomtömeg fenntartásával, tehát a rendszeres, izomfejlődést is elősegítő edzésekkel.

Joggal kérdezheted, hogy miért hozom ezt fel.

Ez nagyon egyszerű. Tegyük fel a kérdést, ki lehet majd később behozhatatlan előnyben? Akinek a szervezete a „nulláról” kezdi bontani az izmait az idő előrehaladtával, vagy az, akinek egy jóval magasabb, minőségibb, megfelelően erős és tartalmas izomtömegből, amit jó esetben fiatal és középkorban épített fel magának?

Na ugye?

Bátran kijelenthető tehát, hogy az izomfejlődésedet is elősegítő edzések rendszeres beiktatása a legjobban megtérülő hosszútávú befektetéseid egyike lehet, aminek ha eljön az ideje, kamatértéke felbecsülhetetlenné válik!

Ha még nem olvastad az előzmény cikket, érdemes megnézned:
<<
Miért kell, hogy erős is legyél?

7

Megoldást keresel?

Amennyiben érdekes lehet számodra egy komplexen fejlesztő mozgásprogram, kattints a gombra!